MÜDÜRÜN GÖREVLERİ
-
Yüksekokul kurullarına başkanlık etmek, Yüksekokul kurullarının kararlarını uygulamak ve Yüksekokul birimleri arasında düzenli çalışmayı sağlamak,
-
Her öğretim yılı sonunda ve istendiğinde Yüksekokulun genel durumu ve işleyişi hakkında Rektöre rapor vermek,
-
Yüksekokulun ödenek ve kadro ihtiyaçlarını gerekçesi ile birlikte Rektörlüğe bildirmek, Yüksekokul bütçesi ile ilgili öneriyi Yüksekokul yönetim kurulunun da görüşünü aldıktan sonra Rektörlüğe sunmak,
-
Kanun ve yönetmeliklerle kendisine verilen diğer görevleri yapmaktır.
-
Müdür; Yüksekokul ve bağlı birimlerinin öğretim kapasitesinin rasyonel bir şekilde kullanılmasında ve geliştirilmesinde; gerektiği zaman güvenlik önlemlerinin alınmasıyla, öğrencilere gerekli sosyal hizmetlerin sağlanmasında; eğitim-öğretim, bilimsel araştırma ve yayın faaliyetlerinin düzenli bir şekilde yürütülmesinde; bütün faaliyetlerin gözetim ve denetiminin yapılmasında; takip ve kontrol edilmesinde ve sonuçlarının alınmasında Rektöre karşı birinci derecede sorumludur.
MÜDÜR YARDIMCILARININ GÖREVLERİ
-
Müdür, görevi başında olmadığı zamanlarda müdürlüğe vekalet etmek,
-
İlgili kanun ve yönetmeliklerle verilen görevleri yapmak,
-
Gerektiği zaman güvenlik önlemlerinin alınmasını sağlamak,
-
Öğrencilere gerekli hizmeti sağlamada müdür ve yüksekokul sekreterine yardımcı olmak,
-
Göreviyle ilgili evrak, eşya araç ve gereçleri korumak ve saklamak,
-
Tasarruf ilkelerine uygun hareket etmek,
-
Kullanmakta olduğu araç ve gereçleri her an hizmete hazır bir şekilde bulundurulmasını sağlamak,
-
Bağlı olduğu süreç ile üst yönetici/yöneticileri tarafından verilen diğer işleri ve işlemleri yapmak.
YÜKSEKOKUL SEKRETERİ GÖREVLERİ
-
Yüksekokulun idari personeli üzerinde genel gözetim ve denetim görevini yapmak,
-
Yüksekokul idari teşkilatında bulunan birimlerin verimli, düzenli ve uyumlu şekilde çalışmasını sağlamak,
-
Yüksekokul Kurulu ve Yüksekokul Yönetim Kurulunda oya katılmaksızın raportörlük görevi yapmak, bu kurullarda alınan kararların yazılması, korunması ve saklanmasını sağlamak,
-
Yüksekokul Kurulu ile Yüksekokul Yönetim Kurulu'nun kararlarını Yüksekokul ve bağlı birimlere veya ilgili kurum veya kişilere iletmek,
-
Yüksekokul idari teşkilatında görevlendirilecek personel hakkında Müdüre öneride bulunmak,
-
Yüksekokul yazışmalarını yürütmek,
-
Gerektiği zaman güvenlik önlemlerinin alınmasını sağlamak,
-
Eğitim – öğretim faaliyetlerinin düzenli bir şekilde yürütülmesi için yardımcı olmak,
-
Göreviyle ilgili evrak, eşya araç ve gereçleri korumak ve saklamak,
-
Tasarruf ilkelerine uygun hareket etmek,
-
Kullanmakta olduğu araç ve gereçleri her an hizmete hazır bir şekilde bulundurulmasını sağlamak,
-
Bağlı olduğu süreç ile üst yönetici/yöneticileri tarafından verilen diğer işleri ve işlemleri yapmak,
-
İdari personelin mesai saatlerine riayet, kılık kıyafet, hal ve hareketlerini denetlemek.
MÜDÜR SEKRETERİ GÖREVLERİ
-
Müdür ve Müdür Yardımcılarının Üniversite içinde ve dışında gerçekleştirecekleri görüşmeleri ve toplantıları koordine etmek,
-
Müdür ve Müdür Yardımcılarının telefon görüşmelerini koordine etmek,
-
Yüksekokul Müdürlüğünün idari ve akademik personel ile yapacağı toplantıları koordine etmek ve resmi yazı ve elektronik posta ile duyurulmasını sağlamak,
-
Yüksekokul Müdürlüğünün program koordinatörlükleri, akademik ve idari personel ile olan yazışmalarını yapmak,
-
Yüksekokul Yönetim Kurulu ve Yüksekokul Kurulunun gündemini hazırlamak, kararları yazmak ve imzaya sunmak. İmzalanan kararların ilgili birimlere ve kişilere resmi yazı ile iletilmesini sağlamak,
-
Müdürlüğe ait Rektörlük yazışmalarını yapmak,
-
Üniversitemiz Rektörlüğüne, Yüksekokulumuz İdari ve Akademik Personeline olan gizli yazıları yazmak ve gizli kayıt defterlerini tutmak,
-
Yüksekokul Müdürlüğünün görev ve toplantı taleplerini veya duyuruları elektronik posta ile iletmek,
-
Her eğitim-öğretim yılına ait akademik faaliyet raporunu öğretim elemanlarından ve idari bürolardan iletilen bilgileri esas alarak Rektörlüğümüzün formatına uygun olarak hazırlamak,
-
Tasarruf ilkelerine uygun hareket etmek,
-
Kullanmakta olduğu araç ve gereçleri her an hizmete hazır bir şekilde bulundurulmasını sağlamak.
ÖĞRENCİ İŞLERİ BÜROSU GÖREVLERİ
-
Müdürlük havalesi ile gelen evrak işlemlerini yürütmek,
-
Öğrenci dilekçelerini takip etmek ve sonuçlandırmak,
-
Öğrenci seyahat kartı işlemlerini gerçekleştirmek,
-
Endüstri staj işlemlerini kayıt altına almak,
-
Sınav işlemleri ile ilgili yükümlülükleri yerine getirmek,
-
Yatay geçiş işlemleri ile ilgili yükümlülükleri yerine getirmek,
-
Mezuniyet işlemleri ile ilgili yükümlülükleri yerine getirmek,
-
Öğrenci kayıt işlemlerini gerçekleştirmek,
-
Öğrenci otomasyon sistemi ile ilgili işlemleri gerçekleştirmek,
-
Öğrencilerin askerlik tecil işlemlerini gerçekleştirmek,
-
Dikey Geçiş Sınavı işlemleri ile ilgili görevleri yerine getirmek,
-
Sınav evraklarını teslim almak,
-
Tasarruf ilkelerine uygun hareket etmek,
-
Kullanmakta olduğu araç ve gereçleri her an hizmete hazır bir şekilde bulundurulmasını sağlamak.
EVRAK KAYIT BÜROSU GÖREVLERİ
-
Gelen ve giden yazıların evrak kayıtlarını, “Gelen Evrak“ ve “Giden Evrak“ kayıt defterine yazmak,
-
Evrak havale işlemlerini gerçekleştirmek,
-
Evrak dağıtım işlemlerini gerçekleştirmek,
-
Zimmetli verilmesi gereken evrakları zimmetlendirip, işlemlerini yürütmek
-
Gelen ve giden evrakları arşivlemek,
-
Giden evrakların asıl nüshalarını ilgili birime ya da şahsa iletmek,
-
Postaya gönderilecek evraklarla ilgili işlemleri yapmak,
-
Personel ile ilgili duyuruları panolara asmak veya ilgili kişilere iletmek,
-
Müdürlük ve birimler arasında evrak akışını düzenlemek,
-
Tasarruf ilkelerine uygun hareket etmek,
-
Kullanmakta olduğu araç ve gereçleri her an hizmete hazır bir şekilde bulundurulmasını sağlamak.
TAŞINIR KAYIT KONTROL (AYNİYAT) GÖREVLİSİ GÖREVLERİ
-
İdarenin mülkiyetinde veya kullanımında bulunan taşınır ve taşınmazlara ilişkin kayıtları tutmak,
-
Yüksekokul personelinin kullandığı büro malzemeleri, bilgisayar ve laboratuarların demirbaş kayıtlarını yapmak,
-
Birimlerde kullanılan makine-teçhizatın ve ofis malzemelerinin tamir ve bakımını yaptırmak; öğretim elemanlarının ofisleri, laboratuarlar ve dersliklerde veya buralarda bulunan makine - teçhizatlarda meydana gelen arızalarla ilgili bilgileri toplayıp üst yönetime sunmak,
-
Satın alınan taşınırlar için, teslim alındıktan sonra, Taşınır Kod Listesindeki hesap kodları itibarıyla üçer nüsha Taşınır İşlem Fişi düzenlemek,
-
Giriş kaydı yapılan dayanıklı taşınırların girişlerini yapmak ve taşınır kayıt ve kontrol yetkilisi tarafından bir sicil numarası verilmesini sağlamak,
-
Projelerden alınan taşınırları kaydetmek,
-
Dayanıklı taşınırların zimmet fişi karşılığı kullanıma verilmesini sağlamak,
-
Oda, laboratuar, koridor, sınıf gibi ortak kullanım alanlarındaki dayanıklı taşınırlar için dayanıklı taşınır listesini oluşturmak,
-
Yılsonu kesin taşınır hesaplarının yapılması ve raporlarının hazırlanarak Strateji Daire Başkanlığı’na gönderilmesini sağlamak,
-
Tasarruf ilkelerine uygun hareket etmek,
-
Kullanmakta olduğu araç ve gereçleri her an hizmete hazır bir şekilde bulundurulmasını sağlamak.
PERSONEL İŞLERİ BÜROSU GÖREVLERİ
-
İdari ve akademik kadro cetvellerini tutmak,
-
Kadro, derece ve unvan değişikliği ile ilgili işlemleri yapmak,
-
Açıktan, naklen veya yeniden atama işlemlerini yapmak,
-
Göreve yeni başlayan idari ve akademik personelin bilgisayar ortamında bilgi girişlerini yapmak,
-
Tüm personelin özlük ve sicil dosyalarının teslim alınması işlemlerini yürütmek,
-
Personel ile ilgili tüm bilgilerin, Personel Daire Başkanlığı’na gönderilmesini sağlamak,
-
İdari ve akademik Personelin 2547 sayılı Kanunun 13/b–4 maddesi uyarınca yapılan görevlendirme işlemlerini yapmak,
-
İdari personelin ise başlama, görev değişikliği, kadro ve görev yeri değişiklikleri v.b. bilgilerini düzenli olarak kaydetmek,
-
İdari ve akademik personelin Sosyal Güvenlik Kuruluşlarında geçen hizmetlerinin Emekli Sandığı Hizmetleriyle birleştirmek,
-
İdari ve akademik personelin ücretsiz izin, istifa ve askerlik hizmetleri ile ilgili onaylarını almak ve ücretsiz izin ile askerlik hizmetlerinin fiili hizmetten sayılması ile ilgili işlemleri yapmak,
-
Görevde Yükselme Sınavlarını duyurmak ve takip etmek,
-
Disiplin soruşturmasına esas olmak üzere istenen sicil durumu ve aldığı cezalar olup olmadığı konusunda soruşturmacı birime gerekli bilgileri vermek,
-
Soruşturma sonucuna göre verilen cezaları bilgisayar ortamında takip etmek ve verilen ceza durumuna göre gerekli bildirimleri yapmak,
-
Amirlerinin vereceği benzer nitelikli görevleri yerine getirmek,
-
İstifa, görev süresi biten personelin ilişiğinin kesilmesi işlemlerini yürütmek,
-
2547 Sayılı Kanunun 31, 32, 33/a, 33/e, 50/d maddeleri uyarınca görev uzatmalarını yapmak,
-
Akademik ve idari personelin yıllık ve yurtdışı izin, pasaport, seyahat kartı işlemlerini yapmak,
-
Tasarruf ilkelerine uygun hareket etmek,
-
Kullanmakta olduğu araç ve gereçleri her an hizmete hazır bir şekilde bulundurulmasını sağlamak.
MALİ İŞLER BÜROSU GÖREVLERİ
-
Akademik ve idari personelin maaşlarını hazırlamak,
-
Bütçe hazırlık çalışmalarını yapmak,
-
Birinci, ikinci eğitim ve yaz okulu ek ders ücretlerini hazırlamak,
-
Akademik ve idari personelin mesai ücretlerini hazırlamak,
-
Yurtiçi, yurtdışı ve sürekli görev yollukları ile ilgili işlemleri yapmak,
-
Yüksekokulumuza ait telefon giderlerinin tahakkukunu yapmak,
-
Yüksekokulumuz bütçesinden satın alınan mal, malzeme ve hizmet alım bedellerinin tahakkukunu yapmak,
-
Ücretleri Sağlık Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı tarafından Yüksekokulumuzda kısmi zamanlı öğrencilerin puantajlarını hazırlanmak,
-
Muhasebe ile ilgili tüm yazışmaları yapmak,
-
Staj yapan öğrencilerin SGK Prim ödemesinin yapılarak ilgili birime gönderme işlemini gerçekleştirmek,
-
Tasarruf ilkelerine uygun hareket etmek,
-
Kullanmakta olduğu araç ve gereçleri her an hizmete hazır bir şekilde bulundurulmasını sağlamak.
BÖLÜM BAŞKANLARI
-
Bölümdeki eğitim ve öğretim faaliyetlerinin sağlıklı bir şekilde yürütülmesini sağlamak,
-
Bölümü ile müdürlük arasındaki koordinasyonu sağlamak,
-
Bölümünden sorumlu olmak,
-
Tasarruf ilkelerine uygun hareket etmek,
-
Müdürlük makamınca verilecek görevleri yerine getirmek.
ÖĞRETİM ÜYESİ GÖREVLERİ
-
Ön lisans, lisans ve lisansüstü düzeylerde eğitim-öğretim ve uygulamalı çalışmalar yapmak ve yaptırmak,
-
Proje hazırlıklarını ve seminerleri yönetmek,
-
Bilimsel araştırmalar ve yayımlar yapmak,
-
İlgili birim başkanlığınca düzenlenecek programa göre, belirli günlerde öğrencileri kabul ederek, onlara gerekli konularda yardım etmek, kanundaki amaç ve ana ilkeler doğrultusunda yol göstermek ve rehberlik etmek,
-
Müdürlük makamınca verilecek görevleri yerine getirmek,
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ GÖREVLERİ
-
Ön lisans, lisans ve lisansüstü düzeylerde eğitim-öğretim ve uygulamalı çalışmalar yapmak ve yaptırmak,
-
Proje hazırlıklarını ve seminerleri yönetmek,
-
Bilimsel araştırmalar ve yayımlar yapmak,
-
İlgili birim başkanlığınca düzenlenecek programa göre, belirli günlerde öğrencileri kabul ederek, onlara gerekli konularda yardım etmek, kanundaki amaç ve ana ilkeler doğrultusunda yol göstermek ve rehberlik etmek,
-
Müdürlük makamınca verilecek görevleri yerine getirmek,
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ GÖREVLERİ
-
Eğitim ve öğretim faaliyetlerinde yapılan araştırma, inceleme ve deneylere yardımcı olmak,
-
Bilimsel araştırmalar ve yayımlar yapmak,
-
İlgili birim başkanlığınca düzenlenecek programa göre, belirli günlerde öğrencileri kabul ederek, onlara gerekli konularda yardım etmek, kanundaki amaç ve ana ilkeler doğrultusunda yol göstermek ve rehberlik etmek,
-
Laboratuar ve atölye ile ilgili sorumluluklarını yerine getirmek,
-
Müdürlük makamınca verilecek görevleri yerine getirmek,
Bu sayfa Adalet Meslek Yüksekokulu tarafından en son 24.11.2023 15:46:23 tarihinde güncellenmiştir.